Google Analytics Implementaties

Standaard

Keuze voor de snelle implementatie of upgrade Universal Analytics

Bij ons  299,- eenmalig

Gemiddelde agency fee €1.200

  • GTM plaatsing

  • Automatische GA4 Events

  • Crossdomain tracking

  • IP adressen uitsluiten

  • Betaalproviders uitsluiten

  • Upgrade Universal Analytics

Lees meer

Professional

Verkrijg Actionable Insights van je website bezoekers en koppel marketingkanalen

Bij ons  799,- eenmalig

Gemiddelde agency fee €2.400

  • Standaard inbegrepen

  • Google & Cookie Consent

  • 3 jaar lang korting op Cookiebot

  • Recommended Events

  • GA4 Ecommerce Tracking

  • Shopify E-commerce Tracking

  • Woocommerce E-commerce Tracking

  • Meetplan met inzicht in events en parameters en doelen

  • Search Console Integration

  • Google Ads Integration

  • Google Shopping Integration

  • Option: Online Training

  • Option: Server Side tagging

  • Option: Standaard Looker Studio Pro dashboard

Lees meer

Premium

Kies voor een inrichting gebaseerd op jouw specifieke performance KPI’s en doelen

Op aanvraag

  • KPI Session (4 hours)

  • Professional inbegrepen

  • Server Side Tagging

  • Facebook CAPI

  • Measurement Protocol Implementatie

  • Custom Events

  • 1x Marketing Dashboard

  • On-premise training

Lees meer

Wat is Google Analytics?

Google Analytics is een gratis analyse tool voor websites en webshops. In 2020 is Google Analytics 4 geïntroduceerd als vervanger voor Universal Analytics. Er zijn belangrijke verschillen tussen de 2 versies en vanaf 1 juli 2023 zal Universal Analytics stoppen met het verzamelen van nieuwe data. Daarom is het belangrijk zo snel mogelijk de overstap te maken.

Werkt het niet hetzelfde als de oude versie?

Veel mensen lopen ertegen aan dat ze moeite hebben met de vernieuwde interface van Google Analytics 4 en missen daarom belangrijke informatie en inzichten die ze wel gewend waren. Dit ook omdat bepaalde rapporten niet meer terugkomen, waar men veel gebruik van maakte. Het idee is dat men zelfstandig aangepaste rapporten gaat maken in GA4 en zelf dus bepaalt welke gebeurtenissen en data wordt opgeslagen. Op onze wiki hebben we al how to artikelen en videos aangemaakt voor mensen die nieuw zijn met GA4.

Er wordt gezegd dat je gemakkelijk via de interface kan migreren, moet ik dat doen?

Wij zien Google Analytics 4 toch meer als een vernieuwde wijze om van data naar actionable insights te komen, die een andere implementatie en visie vereist, dan dat men gewend was. Als je namelijk zelf niet aan data-verrijking gaat doen in Google Analytics, dan kom je slechts tot standaard inzichten vanwege de standaard events die gemeten worden, terwijl de kracht ligt in het ontsluiten van eigen data in Google Analytics. Ook met de beperkingen die eraan komen met het gebruik van marketing cookies van derden partijen is het goed om na te denken over een first-party datastrategie.

Ik heb een webshop, kunnen jullie mij ook helpen?

Ja dat kan zeker. Wij kunnen met diverse CMS en webshop software u ondersteunen met het juist inrichten van Google Analytics 4. Denk hierbij aan e-commerce tracking voor bijvoorbeeld Shopify of Woocommerce. Maar ook met WordPress of Drupal of andere systemen kunnen wij je ondersteunen. Voor een volledig overzicht van e-commerce tracking bekijk je dit artikel ->. E-commerce tracking in Google Analytics 4

Gratis Quickscan account aanvragen

  • Standaard GA4 Implementatie

Snelle implementatie van GA4 of upgrade Universal Analytics

Verlies geen data als Universal Analytics stopt. Stap over naar GA4

  • Upgrade Universal Analytics

  • GTM plaatsing

  • Automatische GA4 Events

  • Crossdomain tracking

  • Betaalproviders uitsluiten

  • IP adressen uitsluiten

Aanvragen
  • Professional Implementatie

Als je actionable insights uit je data wilt halen

Zorg ervoor dat je geen interacties en conversies mist met onze speciale implementatie

  • Standaard inbegrepen

  • Google & Cookie Consent

  • Recommended Events

  • Ecommerce Tracking

  • Measurement plan included

  • Search Console Integration

  • Google Ads Integration

  • Google Shopping Integration

  • Option: Server Side

Aanvragen
In-House Sales Training
Harness Your Social Proof
  • Premium Implementatie

Zet de stap naar ultieme data-verrijking met premium

Werk vanuit data-gedreven beslissingen en motivaties.

  • KPI Session (4 hours)

  • Professional inbegrepen

  • Server Side Tagging

  • Facebook CAPI

  • Custom Events

  • 1x Marketing Dashboard

  • On-premise training

Aanvragen

Let’s Make Things Happen

“Zet vandaag de stap naar data-verrijking. Maak optimaal gebruik van Google Analytics door gebruik te maken van onze specialistische kennis.”

“Dankzij de implementatie van Paul konden we eindelijk de data uit Analytics inzichtelijk krijgen om te komen tot acties. Paul heeft duidelijk ervaring in b2b marketing en zet hierbij ons als klant voorop”

Luuk van Dorp

Sales marketeer WEX

Gratis Support & Advies aanvraag

Attributions heeft de door jou verstrekte contactgegevens nodig om contact met je op te nemen over onze producten en diensten. Je kunt je op elk moment afmelden voor deze berichten.